tirsdag den 31. januar 2012

Mit fremragende liv - Cecilie

Et fremragende liv for mig.

Et fremragende liv er, at man føler, at man har noget at leve for.

Et fremragende liv er, at man bliver accepteret, for den man er.
Et fremragende liv er, at man bliver, elsket af nogen.

Et fremragende liv er, at man bliver ved med at kæmpe, selvom man møder modstand.
Men gør man alt det på samme tid? Elsker man altid sit liv lige meget hele tiden? Bliver man altid accepteret for den man er? Bliver man altid elsket? Og bliver man altid ved med at kæmpe, selvom man møder modstand?  

Mit svar er nej. Livet går op og ned. Nogen gange bliver alle 4 ”opfyldt” Andre gange kan der måske være tre der bliver ”opfyldt”. Og andre gange er der måske kun en af disse der bliver ”opfyldt”.
Min hovedregel er, at lige meget hvor meget det hele går galt, så bliv ved med at kæmp. Aldrig gi’ op. Alt skal nok gå.  Det tager muligvis langtid, men det skal nok gå.

Selvom det hele ser sort ud, og du tænker ”Nu skal jeg igen i skole.” Så tænk ”Nu får jeg lov til at komme i skole igen.”
Det har jeg lært af at læse ”Chris Macdonalds klumme om faderen Cals død og de livsfilosofier der fyldte i hans liv.” Jeg synes, at Cals Macdonalds var et helt igennem fantastisk menneske på mange punkter. Jeg synes, at hans måde at tænke livet så positivt var hel fantastisk. 

Hans søn Chris Macdonalds havde aldrig hørt sin far (Cals Macdonalds) Tale negativt om livet. 
Det synes jeg er vildt imponerende! Det vil jeg ikke kunne gøre. Hvis der er noget, som går galt for mig. Bliver min mund hurtig beskidt.

Og jeg synes, at det var så smukt hans sidste dage inden han døde.
Det, at han fik lov til at gå op af sine trapper der hjemme en sidste gang. Det, at han fik lov til at gå på toilet en sidste gang os. Jeg synes virkelig, at det var en smuk afslutning på hans liv.

Jeg har tænkt meget over det, og sådan vil jeg også gerne tage afsked med mit liv, når jeg en gang kommer der til. Få lov til at gøre det jeg holder allermest af en sidste gang.

Ting jeg gerne vil opleve inden, at jeg dør synes jeg er en svær ting at fortælle. Selvfølgelig kan jeg fortælle det typiske ex med at få en kerne familie, et hus, bil, arbejde osv. Som jeg på ingen måder siger nej til, men jeg vil leve mit liv uden nogen store forventning, for så bliver jeg ikke skuffet. Så jeg har ikke nogle deciderede krav til ting jeg bare skal opnå. Men en vigtig ting for mig er, at jeg føler mig tryg, er rask og er glad.

Den perfekte død for mig ville være at gøre de ting jeg holder af en sidste gang. Få lov til at sige farvel, til dem der står mig nært.  Og så sove stille og roligt ind. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar